Hvorfor er godt innhold så viktig?

Bedre rangering i Google

Skape økt kundelojalitet

Øke sjansen for salg/leads

Øk publikummet gjennom naturlig spredning av din ekspertise

Innholdsmarkedsføring gir vesentlig mer tilbake pr krone

Skap tillit og trygghet hos dine besøkende gjennom å vise at du er en EKSPERT i ditt fag

Hvordan bruke innhold for økt trafikk og salg?

Optimal rangering for Krosby Møbler

Vi har jobbet med Krosby Møbler i alle aktuelle plattformer på nett, og gjennom et konsistent og målrettet arbeid har vi kunnet sikre dem en meget god plassering i Google. På under to år fikk nettsiden en økning på 50% besøkende, kun fra organisk søk!

MÅL

Solid plassering i Google, samt øke organisk besøk til siden.

50

50% økt antall besøkende på nettsiden

20

Gjennomsnittlig tid på hver side er økt med 20% på ett år!

25

25% økning i kontakthenvendelser
fra sosiale medier

Hvordan har vi klart dette?

Det er en rekke faktorer som spiller inn, men det som med tiden har blitt det viktigste er innholdet. Google har avanserte algoritmer basert på relevans som avgjør din rangering. Det betyr i korte trekk at du må kommunisere hva du driver med på en mest mulig korrekt måte. I tillegg har Google i senere tid vektlagt brukervennlighet i mye større grad enn tidligere. Så er selvsagt også teknologi en viktig del av dette.

Alt summert opp, så gjør Google dette for å gjøre min og din opplevelse av Internett bedre. Vi i Sense Norge har med både interesse og pasjon fulgt utviklingen hele veien, og som et resultat av dette har vi kunnskapen som skal til for å plassere Krosby Møbler der de er i dag. – På toppen av rangeringen for sitt innhold, og det er på lang sikt.

En skal være klar over at dette ikke er en “quickfix”. Organisk synlighet på nett er en tidkrevende jobb, som kan ta mange måneder før resultatene viser seg. Når det er sagt, så har man når de organiske resultatene kommer, en meget effektiv markedsføring.

Godt innhold gjør deg synlig!

For Krosby Møbler har synligheten i Google stadig forbedret seg, primært grunnet godt og tydelig innhold, og sekundært etter målrettet bearbeidelse av dette innholdet.

Suksess med Facebook som leadsgenerator

En essensiell del av markedsføringen er å kjenne sitt publikum. Å vite hvem de er, alder, kjønn og hvor de er. For Åreknuteekspertene SVC valgte vi en effektiv løsning på hvordan en skulle få silt kalde leads fra varme leads.

MÅL

Gjennom Norgesturné få bestillinger på forundersøkelser, samt skape økt merkevarebevissthet


0

personer nådd

0

likes

0

delinger

0

kommentarer


Resultater:

  1. Kunden fikk et stort antall varme leads
  2. Annonseringen resulterte i at kunden fikk vite hvor det var mest fornuftig å reise rent økonomisk
  3. Åreknuteekspertenes kommunikasjon ga en meget positiv bevissthet om deres eksistens
  4. Økte deres synlighet på Facebook og antall Likes

Hva gjorde vi?

Vi spurte brukere på Facebook hvor i Norge de ønsket at Åreknuteekspertene skulle komme og holde forundersøkelser. På denne måten gjorde vi en formidabel forenkling av salgsjobben for kunden.

Brukerne ble videresendt fra Facebook-annonsen og inn på en landingsside. Her satte vi opp en avstemming – «Stem på ditt sted». Her kunne brukerne følge med på om sitt sted lå på topp-10-listen.

 

Etter avstemmingen lå 4 storbyer på topp. Da annonserte vi på Facebook direkte ut mot de 4 stedene i Norge som vant / ble mest stemt på. Dette resulterte i at vi kunne nå direkte ut til riktig målgruppe og område, og sannsynligheten for å få bestillinger økte drastisk.

30

30%

økning i påmeldinger

– på litt over 1 mnd

Arbeidet vi gjorde med Åreknuteekspertene SVC sin undersøkelse viser at smart bruk av sosiale medier fungerer glimrende som salgutløsende verktøy. Ved å ta jobben det er å gjøre seg kjent med kundene, deres behov og demografi, så kunne vi enkelt finne akkurat den typen aktivitet som ga den beste effekten for at Åreknuteekspertene SVC sin målsetting kunne nås.

Hva har dette med innhold å gjøre?

Det er enkelt å svare på. – Uten godt innhold ville ingen fått den tilliten som trengs for å ta steget og kontakte Åreknuteekspertene SVC, samt be om forundersøkelse for å se på deres problem med Åreknuter.

Åreknuter er både vondt og personlig. Å få det vurdert av noen krever at tjenesteleverandør fremstår ryddig, overbevisende og er verdt kundens tillit. (Nettsiden er forøvrig også laget av oss) Det gode innholdet er som på alle nettsteder ankeret i din kommunikasjon med dine kunder og prospektive kunder.

– Det du sier er hvem du er.

Kampanje for Kjøkken Huset

Kjøkken Huset kontaktet oss og ytret ønske om å få gjennomført to kampanjer. 

MÅL

Skaffe leads til tegning av kjøkken, samt øke antall tilhengere / likes

11002033215k

Gjennomføring
Vi satte opp kampanjen gjennom to separate landingssider der budskapet var forskjellig, men målet det samme. Gjennom målrettet annonsering i sosiale medier der hensikten var å trigge nok interesse til å lede brukeren inn på kundens landingssider og herfra utføre ønsket handling – kontakte Kjøkken Huset for en tegnetime.

 

Resultater
Noen nøkkeltall: annonsene traff målgruppen meget godt (Kvinner 25-34 år), og valg av annonsemedium (Facebook) viste seg fungere godt ettersom mobilvisninger var dominerende for kampanjen (72%).

Kundens Facebook-side fikk en økning i antall Liker-klikk på hele 1100%, og rekkevidden på siden økte gjennom kampanjeperioden med 215 214%.

Engasjementet økte med 2033%. Kampanjen hadde en planlagt varighet på 3 uker, men måtte taes ned før tiden grunnet sprengt kapasitet hos kunden. Målet var med andre ord oppnådd og vel så det.

– Hele 535 lenkeklikk fra Facebook-annonsen og inn til landingssiden på kun 3 uker! Dette viser tydelig at det var stor interesse for denne annonsen.

Godt innhold er det viktigste du kan investere i for å:

  1. Skaffe flere kunder
  2. Få flere salg
  3. Øke din kundelojalitet
  4. Spare stort på markedsføringen

Vi vet hvordan innhold skal bygges på nett

Snakk med oss om hvordan innhold kan bli ditt beste salgsverktøy!

Synes du dette er spennende tall? Da vil vi snakke med deg!

KONTAKT OSS
senseHvordan bruke innhold for økt trafikk og salg