Google Adwords

Synlig i Google med Sense som Google Partner!

Alle ønsker mer trafikk og være synlig enten det gjelder dine produkter og tjenester, behov for å konkurrere i bestemte områder eller lansering av nye produkter. Sense er Google Partner – les mer om sertifiseringene som kvalitetssikrer deg som kunde.


Google Partner - Sensenorge

Her ser du hvilke spesialiseringer i AdWords Sense besitter >>

Sense ønsker at du som kunde skal teste, og se hvilke muligheter og resultater Adwords kan gi. La Sense hjelpe ditt firma med å bygge
relevans og kvalitet slik at potensialet for din synlighet er optimal.

Gå til Google Partner side

Bruk Kr. 250,- og få Kr. 1.000,- i AdWords annonsering.
Oppstartkostnaden vil være avhengig av størrelse og kompleksitet på kampanjen, og avtales med Sense sine representanter.

KONTAKT VÅRE SPESIALISTER

HVA ER ADWORDS?

Google Adwords er et tekst- og bildebasert annonseformat som ligger over det organiske søkeresultatet du ser i Google. AdWords lar deg som kunde bli synlig i Google-søk for å nå potensielle kunder som søker etter dine tjenester eller produkter. Med AdWords kan du bygge din merkevare, selge produkter/tjenester og øke antall besøkende på din nettside.

AdWords er en effektiv måte å få trafikk inn til din hjemmeside, fra relevante søk. Annonsene gir umiddelbare resultater og sørger for å koble potensielle kjørere til din bedrift.


 

Google-nettverket omfatter alle stedene AdWords-annonsene dine kan vises på, inkludert Google-nettsteder, nettsteder som samarbeider med oss, og andre plasseringer slik som mobilapper.

    • Søkenettverket: Googles søkeresultatsider, andre Google-nettsteder, for eksempel Maps og Shopping, og søkenettsteder som samarbeider med Google om å vise annonser.
    • Displaynettverket: Google-nettsteder som YouTube, Blogger og Gmail, pluss tusenvis av partnernettsteder på Internett.

Sense benytter seg hovedsakelig av PPC (Pay per click) med tanke på budsjetter og forbruk som skal føre til konverteringer. En konvertering er en handling som telles idet noen foretar seg noe med annonsen din og deretter utfører en handling som du har definert som verdifull for bedriften din, for eksempel et kjøp på nettet eller et anrop til bedriften din fra en mobiltelefon.

Du bestemmer hva du ønsker å promotere, budsjett pr dag eller mnd, når og hvor annonsene skal være synlige.

Få hjelp på veien videre

Tekstannonser

Søkenettverket med tekstannonser blir som oftest brukt når man har begrenset budsjett og ofte litt usikker på effekten. Blir også omtalt som nettverk for “Nødtjenester” (Rørlegger, legevakt, låsesmed etc). Dette nettverket er det enkleste Adwordsproduktet å sette opp, drifte og måle konkret effekt av på enkle nettsider for kunder og byråer.

Pris og plassering blir kalkulert med hensyn til pris på budet, forventet klikk generert med tekstannonse, kvalitet på annonsen, relevans og landingssiden mm. (Ad Rank) Dvs. at en lite relevant landingsside med begrenset innhold og misvisende tekstannonser vil trekke rangeringen kraftig ned og klikkpris opp.

Kom i gang med AdWords - tekstannonser

Bildeannonser

Med Google Display Nettverk kan du nå ut til brukere mens de surfer på favorittnettstedene sine, viser en YouTube-video til en venn, sjekker Gmail-kontoen sin eller bruker mobilenheter og apper.

Bildeannonser på nettsteder med relevante temaer, aviser, Youtube og Apper gjør denne annonseplattformen til den største i norge og verden generelt. Denne type annonsering gir annonsører massiv synlighet, bygger tilstedeværelse og ikke minst merkevaren. Du bygger dine egne unike annonser og dermed større grad av påvirkning og beslutning hos brukerne.

Kom i gang med AdWords - bildeannonser

Med Remarketing kan du vise annonser for personer som har besøkt nettstedet ditt eller brukt mobilappen din. Hvis folk for eksempel forlater nettstedet ditt uten å kjøpe noe eller benytte kontaktskjema, kan du bruke remarketing for å gjenopprette kontakten med dem ved å vise relevante annonser på de ulike enhetene deres.


Relevans representerer hvor godt elementene i annonsekampanjen din samsvarer med det en person ser ut til å være på jakt etter.

Annonsene og søkeordene dine må være direkte relatert til innholdet på nettstedet ditt, spesielt annonsens landingsside. Når folk ser annonsen din, må det gå klart frem hva slags produkt, tjeneste eller annet innhold de finner på nettstedet ditt.

Relevante annonser pleier å få flere kvalitetspoeng.


Bildeeksempel kvalitetspoeng - Google Partner - Sensenorge

Kvalitetspoeng er en beregning av kvaliteten på annonsene, søkeordene og landingssidene dine. Hvis du har annonser av høy kvalitet, kan du få lavere kostnader og bedre annonseplasseringer. Her som ellers blir fokus på kvalitet og kunde hedret og vil avgjøre din annonserangering (Ad Rank) definert slik:

En verdi som brukes til å bestemme annonseplasseringen din (der hvor annonser vises på en side i forhold til andre annonser) og om annonsene dine vil vises i det hele tatt. Plasseringen av annonsen din på siden kalkuleres av budbeløpet ditt, annonsekvalitet på auksjonstidspunktet (inkludert forventet klikkfrekvens, annonserelevans og opplevelse av landingssiden), grensen for annonserangeringen, konteksten mellom personens søk (sted, enhet, søketid, søketermer, andre annonser og søkeresultatene på siden samt andre brukersignaler og attributter), og den forventede effekten av utvidelser og andre annonseformat.

Kilde: Google


Sense ønsker at du som kunde skal teste og se hvilke muligheter, og resultater AdWords kan gi.

La Sense hjelpe ditt firma med å bygge relevans og kvalitet slik at potensialet for din synlighet er optimal.


Google Partner - Sensenorge